wtorek, 11 października 2016

Nie masz podobać się wszystkim, masz podobać się sobie

Myślicie, że tylko Wy zaczynając macie ciężko? 
Myślicie, że innym wszystko przyszło łatwiej? 
Myślicie, że macie gorzej niż inni?
Ja wiele lat tak myślałam, ale nie była to dobra droga. Wiem to dopiero teraz,po wielu latach walki. Tyle niesamowitych słów usłyszałam po wstawieniu tego zdjęcia, że postanowiłam napisać Wam parę słów. 
Zmiany zaczynają się w naszej głowie, lustro zaczyna widzieć to trochę później! ;)
Miałam olbrzymie kompleksy, nienawidziłam siebie, nie patrzyłam na siebie w lustrze, zakazywałam robienia sobie jakichkolwiek zdjęć i wiecznie się ze wszystkimi porównywałam. Nie powinno być zaskoczeniem, że w każdym tym porównaniu wychodziłam gorzej od wszystkich. 
Co się zmieniło? Wszystko! Wiem, że łatwo tak powiedzieć bo jest to wymijająca odpowiedź! ;) Co było najważniejsze? Skupienie się tylko na sobie, akceptacja, pewność siebie i jak zawsze uśmiech.

Zakaz porównywania się do innych!
 Jesteśmy jedyni w swoim rodzaju i nie ma nikogo na świecie kto by miał takie same nogi, taki sam brzuch czy włosy. Każdy jest inny! Pomyślcie sobie co by było, gdyby każdy był taki sam, tak samo chudy i piękny. Dopiero byłoby nudno… Każdy ma inne proporcje, inny metabolizm, inne tendencje do tycia czy też inne skłonności do podjadania. Innym jest może łatwiej trzymać dietę, a może wcale jej nie muszą trzymać żeby być fit. Ale nie jesteśmy innymi, tylko jesteśmy sobą- jedynym na świecie takim egzemplarzem. Nie możemy całe życie dążyć do perfekcji i gonić za ideałami, bo nie na tym polega życie żeby ciągle sobie czegoś odmawiać tylko w imię "bycia jak ona".
Im szybciej polubisz to co masz pod ubraniem, co widzisz w lustrze, co jest twoim opakowaniem, co do końca życia będziesz nazywać własnym ciałem, tym szybciej pojawi się na Twojej twarzy uśmiech. Dla niektórych to banalnie proste, dla niektórych jest to przeszkoda nie do pokonania. Nie jest ważne czy ważysz 50 czy 90 kilo, nie ważne czy masz boczki czy wystające żebra.
Nie masz podobać się wszystkim, masz podobać się sobie!
To Ty masz się bawić życiem, korzystać z każdej okazji do wyjazdu, do wyjścia ze znajomymi, do spełnienia kolejnego marzenia. To jak wyglądasz nie może być przeszkodą, nie może psuć Ci humoru i rujnować planów, to ma Ci pomagać i sprawiać, że będziesz dumna z siebie.
No właśnie- pewność siebie. Kiedy przestaniesz porównywać się do innych i polubisz własne odbicie w lustrze przychodzi najwyższa pora żeby wysoko podnieść głowę i nie wstydzić się siebie. Wiem, że milion razy łatwiej jest pokochać swój zgrabny tyłek i płaski brzuch, niż fałdki i rozstępy! Aleeeeee! Ale to pewność siebie, poczucie własnej wartości i akceptacja samego siebie określa nas tak na prawdę. 
Kiedy poznałam kilka grubszych i wcale nie najpiękniejszych osób, które były wiecznie uśmiechnięte, zawsze zadowolone i pozytywnie patrzyły na świat, zapaliła mi się lampka. Chudość, do której dążyłam wcale nie była konieczna żeby być szczęśliwą. I tu nastąpił zwrot w moim życiu. Najpierw udawałam, że podoba mi się moje ciało i że jestem pewna siebie, ale z czasem sama zaczęłam powolutku w to wierzyć.
Może to brzmi paradoksalnie, ale właśnie akceptacja tego jak wyglądam dała mi olbrzymiego kopa do zmian... Zrozumienie, że pewnych rzeczy nie da się zmienić i nie można z nimi walczyć pozwoliła mi pozbyć się części kompleksów. A potem jakoś już samo ruszyło! ;)
Nie mam dla Was gotowej recepty i spisu czynności, które trzeba wykonać. Sama cały czas nad sobą pracuję i odkrywam po mału czemu było tak a nie inaczej, czemu zrozumiałam pewne rzeczy tak późno, czemu nikt mi wtedy nie pokazał łatwiejszej drogi.
Musimy przeżyć swoje życie po swojemu, tylko wtedy najwięcej się nauczymy. Na każdego jest inny sposób i inna metoda. Daj sobie czas i małymi kroczkami zacznij akceptować to co widzisz w lustrze - to tu zaczyna się droga do sukcesu! ;)
Trzymam za Was kciuki!

1 komentarz:

  1. Bardzo pozytywna zmiana :D Cieszę się, że dzielisz się tak ważnymi rzeczami z ludźmi :) świat potrzebuje takich pozytywnych osób!

    OdpowiedzUsuń